سیاره آبی
ارائه مطالب جالب
جمعه 30 فروردين 1392برچسب:, :: 20:53 :: نويسنده : زینب سلطانی

 مادر

  دو بخش دارد

  ما ، هر چه می کشیم

  از بخش دوم است .

 

شنبه 24 فروردين 1392برچسب:, :: 19:0 :: نويسنده : زینب سلطانی

ساعات طلائی برای درس خواندن

  زمان مناسب برای مطالعه از جمله موضوعاتی است كه نظریه های گوناگونی درباره آن ارائه شده و بحثهای زیادی صورت گرفته است.

هر كس بنا بر تجربه یا تحقیق خود زمان یا زمانهای خاصی را برای مطالعه پیشنهاد می كند. به راستی بهترین زمان برای مطالعه چه موقعی است؟ چه زمانی حافظه توانایی بیشتری برای به خاطر سپاری مطالب دارد؟ در چه هنگامی از شبانه روز، مغز كارایی بالاتری دارد؟ و خلاصه اینكه در چه زمانی باید درس خواند تا بتوان حد اكثر استفاده را از درس و یادگیری برد؟



پاسخ به این پرسشها متفاوت است. عده ای معتقدند شب و خصوصا آخر شب، زمانی مناسب برای مطالعه و یادگیری است و برعكس، عده ای دیگر عقیده دارند كه مناسب ترین زمان برای یادگیری اوایل صبح است.

گروهی كه معتقدند مطالعه آخر شب مناسب تر است، میگویند چون خواننده بعد از مطالعه می خوابد ذهن فرصت كافی برای پردازش اطلاعات دارد و مطالب خوانده شده بهتر در حافظه تثبیت می گردد. لذا مطالب برای مدت طولانی تری در حافظه باقی می ماند. در واقع این گروه معتقدند از آنجا كه در هنگام خواب مطلب یا اطلاعات جدید دیگری وارد حافظه نمی شود لذا فرصت كافی برای پردازش اطلاعات وارده است. 

آنان معتقدند با این روش مطالب خوانده شده بهتر به خاطر سپرده می شوند و كمتر فراموش می گردند، زیرا خواب فرصتی بسیار مناسب برای ماندگاری آنها در حافظه است. 

گروهی كه مطالعه در صبح زود را پیشنهاد می كنند عقیده دارند كه یادگیری نیاز به مغز آماده وسر حال و بدون خستگی دارد . این عده معتقدند با مغز خسته نمی توان چیزی را به درستی آموخت. در واقع اصل را بر آمادگی مغز می دانند..اینان بر این عقیده هستند كه چون در شب مغز استراحت كرده و شخص خستگی ذهنی ندارد لذا هنگام صبح آمادگی بیشتری برای یادگیری دارد و آنچه در صبح خوانده شود بهتر در حافظه باقی می ماند، به همین دلیل مطالعه در اوایل صبح را پیشنهاد می كنند. 

تفاوت صبح زود با آخر شب 
اخیرا عده ای از محققین نظره ای داده اند مبنی بر این كه ساعات بین 8/30 تا 6/30 بعد از ظهر بهترین زمان برای مطالعه است. این پژوهشگران می گویند: علم جدید می گوید در هر ساعت از شبانه روز انسان استعداد و توانایی خاصی دارد. طبق عقاید قبلی پزشكان انسان طی ساعات مختلف شبانه روز در یك حالت تعادل پایدار به سر می برد

زمان مطالعه بستگی به خود شما دارد كه چه موقعی از نظر جسمی و روانی آمادگی لازم را دارید. اگر نسبت به زمانهای خاص برای مطالعه شرطی شده اید آن اوقات بهترین زمان مطالعه است

اما یافته های اخیر علم ( كرونوییو لوژی) نشان می دهد، بدن انسان در طی شبانه روز متحمل تغییرات زیادی در این زمینه می شود و در هر ساعت از روز توانایی خاصی دارد. 

این محققین معتقدند حافظه كوتاه مدت و سرعت انتقال فكری در بیشتر افراد در ساخت آخر صبح تا اوایل بعد از ظهر به بیشترین حد فعالیت می رسد. بهترین زمان برای فعال شدن حافظه دراز مدت از ساعت 6/30 تا 8/30 بعد از ظهر است بنابراین این اوقات زمانی بسیار مناسب برای مطالعه به شمار می رود. در ساعت آخر شب و اوایل صبح میزان حافظه دراز مدت، درك مطلب و فراگیری دروس در كمترینم حد ممكن است . 

از همین نكته باید استفاده كرد و به دانش آموزان توصیه كرد و زمانی كه حافظه دراز مدت فعالیت چندانی ندارد كم تر مطالعه كند.  

زمان دقیق مطالعه 
واقعیت این است كه هیچ زمانی به طور دقیق و انحصاری برای مطالعه وجود ندارد ؛ یعنی دقیقا نمی توان مشخص كرد كه در چه هنگامی باید مطالعه و در چه موقعی از آن پرهیز كرد بلكه هر وقت احساس كردید كه می توانید مطالعه كنید درس خواندن را شروع كنید. 

زمان مطالعه بستگی به خود شما دارد كه چه موقعی از نظر جسمی و روانی آمادگی لازم را دارید. اگر نسبت به زمانهای خاص برای مطالعه شرطی شده اید آن اوقات بهترین زمان مطالعه است 
فرضا اگر همیشه عادت دارید صبح ها در مكان مشخص مطالعه كنید آن زمان و آن مكان برای شما بسیار مناسب است زیرا نسبت به زمان و مكان مطالعه شرطی شده اید تا آمادگی بیشتری برای تمركز و یادگیری دارید.

به یاد داشته باشید كه بلافاصله پس از غذا خوردن( خصوصا ناهار یا شام) مطالعه نكنید؛ زیرا با پر بودن معده خون به طرف آن هجوم آورده تا غذا هر چه سریعتر هضم گردد و در نتیجه خون كمتری به مغز می رسد و احساس خواب آلودگی به فرد دست داده و سطح هوشیاری مغز كاهش می یابد . بنابراین پس از صرف غذا كمی استراحت كرده و بعد مطالعه را شروع كنید. 

متخصصان مطالعه و یادگیری به شدت اعتماد دارند كه مهمترین عامل تخریب حافظه ونداشتن تمركز عالی "اظطراب "است .برنامه ریزی درسی ،مطالعه درطول سال تحصیلی واستفاده بهتراززمان والبته آسودگی شب امتحان ازهمه اظطراب های كاذب جلوگیری می كنند

اما نكات اشاره شده در این قسمت را نیز رعایت كنید كه به طور خلاصه عبارتند از: 

**صبح ها بیشتر سعی در یادگیری مطالب داشته باشید.

**درس هایی را كه نیاز به مرور دارند ؛ ترجیحا به شب موكول كنید. 

**بلافاصله پس از غذا خوردن با شكم پر مطالعه نكنید. 

** قبل و بعد از مطالعه، حتما استراحت كنید.

** از روش شرطی سازی نسبت به زمان مطالعه سود جویید.

** هنگام هیجان های عصبی ،ترس ،خشم اضطراب وكینه وناراحتی مطالعه نكنید؛زیرا تمركزندارید.

**برای مطالعه شوروشوق واشتیاق فراوان داشته باشید . درحالت خستگی وبی خوابی مطالعه نكنید ،چون برای مطالعه تمركزحواس ندارید .

**انتظاربی جاازخود نداشته باشید .به اندازه هوش ،استعداد،توانایی وتلاشتان بهره خواهید برد.

** پس از یك ورزش سنگین ،با همان خستگی وبدن عرق كرده ،مطالعه نكنید .

** ابتدا وضعیت جسمی وروحی خود رامتعادل كنید وسپس شروع به مطالعه می كنید . 

یادآوری مهم: متخصصان مطالعه و یادگیری به شدت اعتماد دارند كه مهمترین عامل تخریب حافظه ونداشتن تمركز عالی "اظطراب "است .برنامه ریزی درسی ،مطالعه درطول سال تحصیلی واستفاده بهتراززمان والبته آسودگی شب امتحان ازهمه اظطراب های كاذب جلوگیری می كنند.

یك هشدارمهم برای شما نوجوان عزیز : تمام تمرین های گفته شده تاالان فقط در صورتی پاسخ مثبت می دهند واز آنها نتیجه مطلوب حاصل می شود كه به هیچ عنوان منفی حرف نزنید. وقتی شما درباره خودتان با عبارت منفی حرف می زنید،همه چیزراخراب می كنید هرگز نگویید حافظه ام خراب است واصلا هیچ چیزرانمی فهم

جمعه 23 فروردين 1392برچسب:, :: 17:36 :: نويسنده : زینب سلطانی


 

فاطمیه قصه گوی رنجها است
بهترین تفسیر سوز مرتضی است

فاطمیه جنگ اشعار علی است
شرح حال چشم خونبار علی است

فاطمیه شعر داغ لاله است
قصه یزهرای هجده ساله است

شهادت مظلومانه ی بانوی دوعالم حضرت صدیقه ی كبری فاطمه زهرا (س) تسلیت باد.

پنج شنبه 22 فروردين 1392برچسب:, :: 20:33 :: نويسنده : زینب سلطانی

در برخورد با استرس مدیریت کنارآمدن و مواجهه مثبت با آن مهم است پس به جای فرار از موقعیتهای پر استرس سعی کنید از هر فرصتی برای مواجهه شدن با آن استفاده کنید یک روش برای برخورد با افراد وکارهایی که ما را مضطرب میکند غرق کردن خود در آن کار است تا زمانی که کاملا بر آن مسلط شویم .

*

با صدای بلند بخندید همیشه موضوعی برای خنده داشته باشید این موضوع میتواند تکه هایی از طنز مورد علاقه اتان باشد یا صداهای بامزه ای که بچه ها از خودشان در می آورند حتی میتوانید برای لحظاتی به فیلم کمدی مورد علاقه اتان فکر کنید سعی کنید در طول روز یکی از این موارد را انجام دهید.

*

استرس خود را زیر نظر بگیرید ثبت روزانه وقایع ،موقیعتها ،شدت اضطراب ،چگونگی مواجهه با آن و محاسبه میزان استرس ابزاری مناسب است این روش میتواند به ما کمک کندبفهمیم کی وکجا نگران شده ایم و اینکه کدام مهارت برای مقابله با موقعیتهای خاص کاربرد بهتری دارد .

*

روش دیگر برای مقابله با استرس کنترل جسم و روان است آرامش ورزی، به اضطراب ما خاتمه میدهد و جملات مثبت مثل اینکه*من مهارت لازم برای انجام این کار را دارم *

*قبلا ده بار این کار را انجام دادم *و یا *صد در صد از پس این کار برمی آیم *مهارتهایی بسیار عالی برای مقابله با استرس هستند .

*

روز خود را با یک لیوان آب پرتقال یا آب میوه های طبیعی حاوی ویتامین سی آغاز کنید و در بقیه روز زیاد آب بنوشید بدن وقتی تحت استرس است ویتامین سی بیشتری نیازدارد یک لیوان آب میوه تازه نیاز اضافه شما را تامین میکند .

*

زمان بندی و اولویت بندی و برنامه ریزی در انجام کارها باعث ایجاد آرامش کامل شده و کمک میکند بدون اضطراب و دلهره در زمان مقرر به کارهایتان برسید اگر برنامه ریزی آرمانی و غیر عملی داشته باشید وقتی به کارهای عقب افتاده خود مینگرید بیشتر دچار استرس میشوید .

*

تسلط یافتن بر جنبه های غیر منتظره زندگی و تبدیل استرس به  یک نیروی مثبت چالش همیشگی زندگی انسانهاست همه به کمی استرس نیاز دارند در حقیقت آنچه صبحها شما را از رختخواب بیرون میکشد استرس است استرس یک واکنش طبیعی به چالشهای محیطی است و میتواند با حوادث تلخ و شیرین در همه انسانها به وجود آید .

*

علائم استرس به چهار دسته تقسیم میشود علائم جسمانی مانند :تغییر الگوی خواب و ناراحتی دستگاه گوارش علائم روانی مانند:عدم تمرکز و فراموشی علائم رفتاری مانند مصرف سیگار بی قراری و کم خوابی یا پر خوابی و علائم هیجانی مانند :خشم و گریه

*

ورزش اندروفین نشاط آور را افزایش میدهد عضلات منقبض را آزاد میکند مشکلات خواب را تقلیل میدهد از هورمونهای استرس زا میکاهد و حتی میتواند با افزایش دمای بدن آرامبخش باشد اگر با ورزش وضعیت جسمی خود را در حالت مطلوب نگه دارید نسبت به زمانهای دیگر کمتر دچار استرس میشوید .

*

برای کاهش استرس به تعطیلات بروید و برای خودتان زمان آزاد در نظر بگیرید تعطیل از ریشه عطل به معنای خالی و بدون کار است هر فرد باید اوقاتی خالی از فشارهای روزمره زندگی داشته باشد .دست کم هفته ای یک روز را تنها به خود اختصاص بدهد و با خانواده یا یکی از دوستان صمیمی گردش کند.

*

باید به فرد خشمگین کمک کرد تا خشم خود را بدون صدمه زدن به خود ،دیگران و یا تخریب گری تخلیه کند او باید بپذیرد موضوعی اتفاق افتاده و دیگر کاری نمیتوان کرد او به جای خفه کردن خشم در خود با ابراز ناراحتی یا گریه کردن در واقع عصبانیتش را تخلیه کرده است  واین بهترین راه کاهش خشم و استرس است .

*

در صورت استمرار استرس دستگاه ایمنی بدن دچار اختلال و شخص نسبت به بیماریها آسیب پذیر میشوداز جمله میتوان به بیماری قلبی ،پوستی ،فشار خون ،سردرد ،بیماریهای گوارشی ،التهاب مفاصل ،آسم ،چاقی ،لاغری ،اختلالهای حسی و  نازایی اشاره کرد.

*

واقع گرا باشید وسعی نکنید در هر زمان بهترین باشید اهدافی واقع بینانه در نظر بگیرید شما قادر به انجام برخی کارها هستید اما برخی کارها را نیز نمیتوانید انجام دهید انرژی خود را برای اموری که از کنترل شما خارج اند هدر ندهید گاهی مواقع حساسیت زیاد تنها موجب استرس بیشتر میشود .

*

وقتی استرس دارید تمام عضلات بدنتان سفت میشود و حالت طبیعی آن تغییر میکند پس وقتی مشغول کار هستید سعی کنید به بدن خود استراحت بدهید یا با انجام تمرینات ساده از کشیدگی عضلات بکاهید و آثار مخرب پاسخ جسم به استرس را از بین ببرید .

*

اگر میخواهید آرام باشید باید با آرامش رفتار کنید با وقار باشید آرام و عمیق نفس بکشید شمرده و متین سخن بگویید و با شانه های کشیده و صاف حرکت کنید به طور کلی برای مدتی رفتار آرام را تقلید نمایید تا کمی بعد به رفتار و ویژگی شما تبدیل شود ..

*

به جای مصرف شیرینی به عنوان میان وعده از غلات کامل نان کم چرب تهیه شده با شیر و انواع کیکهای ساده خانگی استفاده کنید با ترشح هورمونهای خاص در زمان استرس تمایل به مصرف شیرینی ومواد قندی زیاد میشود با پاسخ مثبت به این تمایل بقیه روز درگیر آن خواهیم بود.

 

 

پنج شنبه 22 فروردين 1392برچسب:, :: 17:47 :: نويسنده : زینب سلطانی

تمام زن ها شاعر می شدند

   اگر مردها گریستن بلد بودند

   . . .  و

   میتوانستند

    با رقص ِ چشم هایشان

    طوفان به راه بیاندازند

   هیچ مردی شاعر نمی شد

   اگر زنی ...

    هیچ مردی شاعر نمی شد

    اگر زنی در کار نبود ...

 

چهار شنبه 14 فروردين 1392برچسب:, :: 11:47 :: نويسنده : زینب سلطانی

 وقتی که در چشمهایتان احساس درد و خستگی میکنید و دید شما کمی تار شده است کاری را که انجام میدهید متوقف کنید به آرامی با کف دستها روی پلک هایتان فشار دهید سپس چند دقیقه به چشمانتان استراحت بدهید سعی کنید در بین کارها استراحت کوتاهی به آنها بدهید تا دچار خستگی چشمها نشوید

 

کسی که سوءظن دارد ذهنش پر است از افکار منفی که اگر چه تیر این افکار ر ابه سمت دیگران نشانه میگیرد ولی ندانسته به جنگ خود بلند شده است آدم های بد گمان معمولا گوشه گیر هم هستند به همین خاطر از همنشینی با دیگران که میتواند شادی بخش باشد دوری میکنند و نمیدانند که فرو رفتن در تنهایی فقط رشد و تکامل ذهنشان را متوقف میکند

به هنگام اذان مکث کرده و با دقت به آن گوش دهید به بارش برف در زیر نور ماه نگاه کرده و از آن لذت ببرید برای دوستانتان نامه بنویسید و در آن برایش توضیح دهید که سال آینده همین موقع دوست دارید زندگیتان چگونه شود

افراد کم خون میتوانند در هر وعده غذایی آب لیموی ترش تازه را به مقدار زیاد به غذای خود اضافه کنند ویتامین cموجود در لیمو ترش جذب آهن از منابع گیاهی از جمله غلات، حبوبات و سبزیجات را افزایش میدهد به ویژه به زنان توصیه میشود از آب لیمو زیاد استفاده کنند

تنفس عمیق راحتترین راه برای رفع استرس و تنشهای روحی است نفس عمیق برای بدن بسیار مفید است تمرینات تنفس عمیق موجب شل شدن عضلات و تسکین

روح میشود و همچنین راحتترین شکل تمرینات ورزشی است شما میتوانید هر جایی این نوع تمرینات را  انجام دهید و آنها میتوانند به سرعت موثر واقع شوند و بی درنگ استرس را از شما دور کنند

همیشه به خاطر داشته باشید که هیچکس کامل نیست همه مردم دچار کاستیها و اشتباهاتی در زندگی خود هستند بنابراین برای هر اشتباهی خود را سرزنش نکنید سعی کنید خود را ببخشید و مهارتهای لازم برای رشد شخصی رابیاموزید

دانشمندان میگویند که تشعشعات ناشی از تلفن همراه بر زنان باردار اثر کرده و ممکن است منجر به سقط جنین  و یا نواقصی در جنین شود از طرف دیگر به آقایان توصیه میشود که تلفن همراه خود را روی کمربندشان که در نزدیکی سیستم تولید مثل آنها است قرار ندهند زیرا اثرات سوء تلفن همراه بر اسپرم ها ثابت شده است در ضمن تلفن همراه میتواند منجر به بروز مشکلات رفتاری در کودکان شود

اندیشه علتی است که شرایط زندگی شما را می آفریند آنچه را که امروز در زندگی خود دارید تحت تاثیر اندیشه به خود جذب  کرده اید می توانید زندگی خود را تغییر دهید زیرا میتوانید طرز فکر کردن خود را تغییر دهید علت اینکه برخی موفق تر از دیگران هستند بسیار ساده است موفق ها متفاوت از غیر موفقها می اندیشند و اگر شما نیز ماننند افراد موفق فکر میکنید به زودی در رده آنها قرار میگیرید

زندگی خود را طوری برنامه ریزی کنید که به اهدافی که معتقد هستید شما را شاد میکند دست پیدا کنید وقتی به هدفتان میرسید بدو ن شک اخلاق شما تا حد زیادی بهبود پیدامیکند و برای رسیدن به هدف بعدی انگیزه بیشتری پیدا میکنید وقتی به هدفتان میرسید در خود احساس ارزش میکنید و این حس حال شما را واقعا خوب میکند

با دوستان و با افراد خانواده با خصم و پرخاش رفتار نکنید حتی اگر حق با شما باشد. مخالفت با عزیزان و نزدیکانتان چیزی نصیب شما نمیکند در این مواقع سعی کنید به  خاطر بیاورید این افراد از موضوعی که باعث اختلاف شده است مهمتر هستند .

سرب در نقاشی ورنگ ساختمانهای قدیمی وجود دارد بنابراین هنگام نوسازی و نقاشی خانه باید مراقب بود افراد خانواده در معرض غبار سرب ناشی از حذف رنگهای قدیمی قرا نگیرند سرب به مقدار کم تا مدتی میتواند بدون ایجاد عارضه ای در بدن باقی بماند ولی در دراز مدت میتواند باعث مسمومیت با نشانه هایی مثل احساس ضعف و خستگی ،درد شکم ،اسهال تحریک پذیری و عصبانیت اضطراب ،کم خوابی و کم خونی شود .

اگر بیش از حد صحبت کنید مردم شنیدن حرفهایتان را متوقف خواهند کرد و اگر به اندازه کافی حرف نزنید مردم هرگز نقطه نظرات شما را نخواهند شنید در داخل آسانسور و راه پله با دیگرن حرف بزنید با تلفن کردن به یک دوست قدیمی اورا غافلگیر کنید

یک کاسه بلغور جو مثل نان تست قند خون را بالا میبرد که تولید انسولین میکند و مواد شیمیایی مغزی ترغیب کننده خواب آزاد میکند تخمه کتان غنی از تریپتوفان و اسیدهای چرب امگا 3 برای افزایش ماده تنظیم کننده خواب در بدن مفید است با کاهش اضطراب ،افسردگی و استرس که عوامل اصلی ابی خوابی هستند به شما کمک میکند راحت تر بخوابید

 محققان میگویند :مصرف زیاد غذاهای سرخ شده مرغ و ماهی سرخ شده ،سیب زمینی سرخ شده حتی یک بار در هفته خطر وقوع سرطان پروستات را افزایش میدهد سرخ کردن عمیق مواد غذایی میتواند باعث تشکیل مواد سرطان زا در غذا شود روغن هنگامی که به درجه حرارت مناسب برای سرخ کردن  عمیق مود غذایی برسدبه طور بالقوه باعث ایجاد ترکیبات سرطان زا در مواد غذایی میشود .

 

پژوهشهای محققان فرانسوی نشان داد که کاهش آب بدن کارایی حافظه کوتاه مدت را کاهش داده و موجب اختلال در توانایی

 تمرکز میشود تقریبا 60 درصد بدن انسان را آب تشکیل میدهد و بافت مغز خود به تنهایی 85 درصد آب دارد آب یکی از عناصر حیاتی تشکیل دهنده سلول های بدن است  و کمبود آن بسیاری از ارگان ها و واکنشهای شیمیایی بدن  را با مشکل روبرو میسازد

عادت به خوردن میگو احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ و انواع سرطان خون را کاهش می دهد کباب کردن و بخارپز کردن میگو با سبزی های خام یا بخار پز میتواند وعده غذایی ارزشمندی را بوجود آورد

مطالعات نشان میدهد که یکی از مواد موجود در پودر کاکائو اثری مشابه فلوراید دارد و این ماده را پس از استخراج می توان به جای فلوراید مورد استفاده قرار داد این ماده استخراج شده از پودر کاکائو که به طور طبیعی در شکلاتها و سایر فراورده های آن وجود دارد جایگزین مناسبی برای فلوراید موجود در خمیر دندان به شمار می رود این ماده نقش موثری در استحکام مینای دندان ها و پیشگیری از پوسیدگی دندان ایفا میکند.

 این روزها که ساکنین شهرهای بزرگ ایران آلودگی هوا را تجربه میکنند بهتر است برای محافظت از سلامتی خود در برابر اثرات سمی آلودگی هوا حتما از سبزیجات و میوه ها ی تازه ،جوانه ها ،تخمه ها ،مغز دانه ها ،و ماهی در برنامه غذایی خود استفاده کنند پیشنهاد ما کلم بروکلی ،گوجه فرنگی ،فلفل دلمه ای هویج ،سیر،اسفناج،جعفری،پرتقال ،کیوی آووکادو،جوانه گندم ،تخمه آفتابگردان ،بادام،ماهی تن ،کره و تخم مرغ است

 

یکی از علائم افسردگی تمایل به انزوا طلبی است اگر احساس افسردگی میکنید و یا موضوعی رنجتان میدهد تنها نمانید یک دوست صمیمی  یا هم صحبتی را ملاقات کنید میتوانید یکی از بستگان را به صرف چای دعوت کنید سعی کنید از احساساتتان حرف بزنید تا کمتر احساس تنهایی کنید صحبت کردن با روانشناسان و مشاورها نیز کمک خوبی برا ی شماست .

 

خوردن مقداری هیدرات کربن  در زمان خواب میتواند به انتشار هورمون سروتونین و در نتیجه خوابیدن بهتر شما کمک کند از آنجا که غذاهای سنگین قبل از خواب میتواند سوزش معده به وجود آورد پس قبل از خواب یک اسنک سبک بخورید مانند کمی مربا روی یک تکه نان جو تست شده

 

در عمل نشان دهید که به سخنان گوینده گوش سپرده اید رفتار وزبان  وبدن شما باید بگوید که"من به طور کامل بر روی آنچه که میگویند تمرکز دارم هر کلمه ای که یبان میکنید برای من یسبار مهم است "

ارتباط خوب چه اجتماعی و چه حرفه ای  بر اساس ویژگیهای زیادی ساخته میشود اما هیچ کدام به اندازه اینکه در جایگاه یک شنونده  همدل ساخته شوید مهم نیست در هر رابطه ای هر چه شنونده بهتری باشید ارزشمندتر خواهید بود .

 

یکی از بزرگترین مشکلاتی که هنگام آرام سازی ذهن با آن مواجه میشوید رویارویی مداوم با افکار مزاحم است اگر شما نیز چنین مشکلی دارید نگران نباشید  این امر بسیار عادی است راه حل این است که تمامی افکار را به درون ذهنتان بپذیرید و سپس آنها را فراموش کنید

 

برای همدیگر دعا کنید در کنار هم کار کنید بدانید که هر انسانی مخلوقی ارزشمند از خداوند است و استعدادهای زیادی در آنها نهفته است به خاطر بسپاریم آدمی با گفتارش سنجیده و با رفتارش مورد ارزیابی قرار میگیرد پس به گفتار واعمال خود بیندیشید به زندگیت قانع باش تا آنچه داری برایت شیرین باشد

 

اغلب کسانی که وقت کافی صرف خانواده و فعالیتهای شخصی خود نمیکنند گرفتار عادت بد کار کردن و کار کردن بدون کارایی و غیر مستقیم هستند آنها با آنکه زمان زیادی صرف کارشان میکنند کار زیادی انجام نمیدهند و وقت خود را با کارهای کم ارزش میگذرانند در این شرایط است که کار اصلی آنها ;i باید موفقیت  آنها را رقم بزندروی هم انباشته میشود و در نتیجه احساس سر در گمی میکنند

از چشم و هم چشمی که باعث ایجاد افکار منفی دوری و سعی کنید روش زندگی را خودمان انتخاب کنیم از خود انتظار بیش از حد نداشته باشید و خود را همه من حریف ندانیم به عبارت دیگر از کمال گرایی مطلق که باعث اضطراب و احساس عجز و ناتوانی میشود خودداری کنیم

دستاوردها زمانی به دست می آیند که با روحیه ای شاد و بشاش کار کنید شاد بودن را باید از محل کار به خانه و خانواده تان منتقل کنید تمرین کن تا از درون شاد باشی اجازه نده دیگران برای شادیت تصمیم بگیرند همواره از نعمتهایی که زندگی به تو داده شاد باش و به خاطر آنچه نداری گله مند نباش

 

یک شنبه 11 فروردين 1392برچسب:, :: 18:53 :: نويسنده : زینب سلطانی

  

به غروب ۱۳بدر فکر کن 

ستاد زهر مار سازی عید

.

.

رو پیچ و تاب سبز سبزه ی عید

گره از بخت ما هم کور تر شد

دروغ سیزده هر ساله ی ما

عجب عیدی به نیکویی بسر شد 

.

.

ببین میخوام یه چیزی بگم بهت ولی حساس نشیا 

امسال اگه خودت رو هم گره بزنی به سبزه فایده نداره 

تو خودت کمپانی نحسی هستی 

.

.

سبزه رو از سفره بگیر # ماهی را با خودت بیار

وقتشه بیرون بزنیم # سیزدهمین روز بهار

.

.

الهی قربونت برم که انقدر نازی ! مثل سبزه ی عید میمونی

انشالله این سیزده به در بجای سبزه انقدر گره بزننت که دیگه باز نشی

به هر صورت سکه دو رو داره 

.

.

سلام خوبی ؟ یه چیزی میخواستم بگم

پارسال اون همه سبزه گره زدی هیچی نشد

بیا امسال درخت گره بزن شاید فرجی شد

.

.

 فرا رسیدن  روز ۱۳ بدر

روز دروغهای شاخدار را به صاحب اصلی این روز

یگانه معنا کننده ی واژه ی “دروغ” در جهان هستی و جانشین خلف پینوکیو

تبریک و تهنیت عرض می نماییم !

.

آهای سیزدتون بدر

دشمناتون در به در

رفقاتون گل به سر

گرفتاریاتون زود بدر

خوشیهاتون هزار برابر

.

.

ساقی گل و سبزه بس طربناک شده ست / دریاب که هفته‌ی دگر خاک شده ست

می نوش و گلی بچین که تا در نگری / گل خاک شده ست و سبزه خاشاک شده ست

(با آرزوی روزی شاد در کنار طبیعت)

.

.

نمی دونم چی شد سیزده بدر شد / گوشم از جیغ و داد و نعره کر شد

به یاد تعطیلات رفته از دست / غم و غصه کنارم همسفر شد

از آجیل شب عید مونده تخمه / تموم پسته ها زیر و زبر شد

رو پیچ و تاب سبز سبزه ی عید / گره از بخت ما هم کور تر شد

عروس تنگ من ، زندانی عید / از آن قصر بلوریش به در شد

دروغ سیزده هر ساله ی ما / عجب عیدی به نیکویی بسر شد !

.

.

با سلام

کلاسهای آموزشی سبزه گره زنی آغاز شد !

گره ازدواج

گره کنکور

گره جدایی !

گره ملوانی !

دوبل گره !

گره کور !

با تضمین بروارده شدن آرزو !

(گارانتی تا سیزده سال بعد !).

.

.

رو پیچ و تاب سبز سبزه ی عید

گره از بخت ما هم کور تر شد

دروغ سیزده هر ساله ی ما

عجب عیدی به نیکویی بسر شد !

با آرزوی داشتن 13 بدری شاد و مفرح و رسیدن به مراد دلتون به دلیل عدم تناسب وسعت مراتع کشور با آمار مجردها عاجزانه از متاهلین گرامی تقاضا داریم از گره زدن سبزه ها جدا خودداری فرمایند


.

جمعه 2 فروردين 1392برچسب:, :: 8:55 :: نويسنده : زینب سلطانی

 

گــاه من بودم دلیـلِ زخمِ تـــو

لیک میرنجم هنوز از اخم تـــو

شاهزاده ی تمام زندگیِ من،

 عاشقانه به تو تعلق دارم پِـــدَرم

جمعه 2 فروردين 1392برچسب:, :: 8:54 :: نويسنده : زینب سلطانی

 

جمعه 2 فروردين 1392برچسب:, :: 8:52 :: نويسنده : زینب سلطانی

 ابلــــــــیـــــس

نــــــام من اســــــت

که نه گنـــــدمی خورده بود نه سیـــــبی

جُـــــــــــــــــــــرم

سُــــــجده به تـــــــــــو بود

جمعه 2 فروردين 1392برچسب:, :: 8:50 :: نويسنده : زینب سلطانی

 

جمعه 2 فروردين 1392برچسب:, :: 8:48 :: نويسنده : زینب سلطانی

 

جمعه 2 فروردين 1392برچسب:, :: 8:47 :: نويسنده : زینب سلطانی

 

جمعه 2 فروردين 1392برچسب:, :: 8:46 :: نويسنده : زینب سلطانی

 

به آمـــدنــــــتـــــ

که دیـــــگــــر امیــــدی نیــــســـت ،

فـــقـــط

مـــــن را پـــس بفرســــتـــــ

جمعه 2 فروردين 1392برچسب:, :: 8:45 :: نويسنده : زینب سلطانی

 

جوابِ آدم برفی ها را چه بدهم؟

سراغت را می گیرند

زیر قولمان زدیم ...

قرار بود با هم بسازیمشان

قرار بود با عشق بسازیمشان

قرار بود

بیخیال

چیزی نمانده

زمستان رو به اتمام است

زیاد عمر نمی کنند...

 

 

جمعه 2 فروردين 1392برچسب:, :: 8:43 :: نويسنده : زینب سلطانی

 

معذرت خواهی‌، حرمت داره…

یه نفر غرورش و می‌شکنه… بخاطر تو ..

از کنار معذرت خواهی‌ ساده رد نشو

جمعه 2 فروردين 1392برچسب:, :: 8:42 :: نويسنده : زینب سلطانی

 

 

همیشه سخت ترین جای ِ کار اینه که،‌

تظاهر کنی که هیچی نشده…

جمعه 2 فروردين 1392برچسب:, :: 8:40 :: نويسنده : زینب سلطانی

 


صبرت که تمام شد نرو…

 

 

معرفت تازه از اینجا شروع میشه…

 

پيوندها


خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 16
بازدید ماه : 90
بازدید کل : 33694
تعداد مطالب : 484
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1